I així com fa anys Internet va modificar els hàbits en molts aspectes, Internet 2.0 al basar-se en la interacció i en les xarxes socials, està novament canviant les nostres costums quant a formes d’interacció. Amb les noves eines que proporciona la xarxa, tots estem desconbrit noves maneres de conectar-nos amb la resta. I clar, amb aquest panorama, aquesta transformació no anava a deixar de banda al turisme.
A principis d’any, el periodista Benji Lanyado del diari britànic The Guardian, va plantejar un desafiament: volia comprovar si era possible realitzar un viatge basant-se en les dades que li proporcionaven els membres d’una xarxa social. Amb un telèfon d’última generació i la plataforma Twitter com a eina, es va dirigir a París i va començar a recórrer la ciutat al mateix temps que anava deixant constància a la xarxa del seu itinerari. Simultàniament anava demanant als seus seguidors suggeriments i recomanacions sobre en quins hotels allotjar-se, quins mitjans de transport usar, quins llocs visitar, en quins restaurants i bars menjar o prendre una copa… La quantitat de respostes que va rebre va ser important i les dades, en general, precises i confiables. De fet, cada tema generava des de debats fins a coincidències d’allò més dispars. I el seu viatge va acabar de la millor manera, descobrint una gran quantitat de racons amb detalls que no estaven en els seus plans.
Si fins a fa un temps allò normal abans de programar un viatge era buscar dades de la destinació o fer consultes disperses en blogs, pàgines oficials o d’aquelles empreses dedicades a la venda de serveis, avui resulta necessari navegar per alguna de les nombroses xarxes abans de viatjar. En aquestes xarxes convergeixen viatgers de tot el món deixant recomanacions, dades insòlites, opinions, suggeriments, troballes, ofertes, i tot el que se li ocorri. Sens dubte, aquestes comunitats virtuals brinden una eina més que poderosa a l’hora de decidir i planificar qualsevol viatge, i també a l’hora de difondre destinacions, informar ofertes i conquistar clients,
I és que el poder de les xarxes socials està sobrepassant tots els límits imaginables. Per exemple la promoció turística de Perú va fer molta èmfasi en Facebook amb diversos perfils que apuntaven a distints públics i amb diversos canals oberts en Youtube. Un altre cas és la campanya que realitza La Maison de France, organisme encarregat de difondre el turisme a França, que no sols usa Facebook i YouTube, sinó també Flickr i, en menor mesura, Twitter. O l’oficina de turisme de la ciutat de Houston, Texas. Aquests, per citar només alguns casos rellevants. També des de l’àmbit privat es fa molt ús d’aquestes xarxes, i són les agències de viatges les que estan duent la davantera en el tema. Ningú està disposat a deixar passar el gran èxit de les xarxes.
Des d’Identitat Digital, per tal que no t’equivoques en el moment d’empendre el teu viatge i et convertisques en un autèntic turista virtual, anem a recomanar-te una de les pàgines més importants en parla castellana que és Viajaris. Es tracta d’una xarxa social que permet als turistes no només deixar les seues experiències sobre destinacions i llocs, sinó pujar fotos i videos, crear blogs personals, crear grups, pujar enquestes i més. Amb més de 1200 membres, oferix molta interacció i permet intercanviar dades, deixar preguntes i altres.
I ja saps, abans de viatjar navega perquè de segur que trobaràs moltes sorpreses a la xarxa que, qui sap, podran conduir-te cap a la millor aventura en un país totalment desconegut. I fins i tot, si la butxaca no acompanya, podràs descobrir món des de casa, tot és posar-li una miqueta d’imaginació!
El del turisme és un altre ús que podem fer de les xarxes socials que em sembla molt interessant! i per al nostre viatge al Marroc estaria bé consultar que pensen els nostres contactes xDD
Remei Calabuig
Molt bona idea Remei!xDDD De fet, a molts dels llocs que anem són per recomanació! Sens dubte, allò de consultar abans de viatjar és sinònim d’un viatge amb èxit! I el Marroc segur que ho serà! 😉